A legújabb verziófrissítés után a MÁV alkalmazásban megváltott belföldi vasúti menetjegyek és egyes nemzetközi START ajánlatok esetén a sikeres vásárlást visszaigazoló e-mail tartalmazza a jegyeket PDF formátumban is. Ezeket ellenőrzéskor kinyomtatva, vagy arra alkalmas eszköz képernyőjén lehet bemutatni.

A közlemény szerint a járványhelyzet drasztikus, csaknem 80 százalékos visszaesést okozott a nemzetközi vasúti utasforgalomban, a vasúttársaság ennek ellenére fejlesztésre használta fel ezt az időszakot is.
Az osztrák, cseh és szlovák városok után december 2-tól a Németországba, Svájcba, Lengyelországba és Romániába utazók menetjegyüket megvásárolhatják a MÁV mobilalkalmazással. A december 13-i menetrendváltástól pedig START Europa néven Németországba, Svájcba, Lengyelországba és Romániába is megvásárolhatóvá válnak a jegyek a megújuló Elvira rendszeren belül.
A MÁV tájékoztatása szerint a jövőben a pénztárak helyett még jobban az önkiszolgáló megoldások felé terelődik a jegyeladás, a járványhelyzet felgyorsította ezt a folyamatot.
A jegyértékesítési háttérrendszer nagy előnye, hogy a MÁV-HÉV-et, a Volánbuszt, vagy akár a helyi közlekedést is ki tudja szolgálni. Utóbbira jó példa a MÁV applikációból megvásárolható szegedi napijegy, dunaharaszti zónabérlet, valamint a MÁV-Volánbusz-integráció részeként az elmúlt időszakban Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Nagykanizsán is gyorsabbá és egyszerűbbé váló buszbérlet-vásárlás - közölte a vasúttársaság.
A belföldi jegyek 43 százalékát még jegypénztárban, 27 százalékát online (webes felületen vagy a MÁV applikációval), 16 százalékát pedig automatákból veszik az utasok. Az applikáció regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a 428 ezret. Tavaly csaknem 4,6 millió belföldi vasúti menetjegyet, bérletet, pót- és helyjegyet vásároltak az utasok a MÁV mobilalkalmazásán keresztül, idén november végéig pedig annak ellenére csaknem 5,7 milliót, hogy a járványhelyzet miatt a belföldi utasszám is csökkent.
(Forrás:telekomesit.hu, mti/Fotó:mti, pixabay)