Az LG azzal, hogy a világ egyik legnagyobb és legforgalmasabb repülőterén ve-ti be a robotjait, a repteret használó évi mintegy 57 millió utazó számára nyújthat robotizált szolgáltatásokat. Bár a robotok hivatalosan péntektől áll-nak próbaüzembe, a reptéren gyakran megforduló utazók számára már febru-ár óta megszokott látvány lehet a jelenlétük, akkor kezdődött ugyanis a béta-tesztjük. Az LG mérnökei az elmúlt öt hónap során finomhangolták a robotok működését, a bétateszt-időszakban szerzett tapasztalatok és adatok alapján javítva a teljesítményükön.

Az LG hangfelismerő platformjával ellátott Airport Guide Robotok a reptéren használt négy leggyakoribb nyelven – koreaiul, angolul, kínaiul és japánul – ér-tenek, így az utazóknak szóbeli segítséget képesek nyújtani. A robotok a repü-lőtér központi szerverére csatlakozva tudják tájékoztatni az utasokat egyebek mellett az egyes járatok beszállási idejéről, vagy az éttermek, üzletek elhe-lyezkedéséről. A beszállókártya gyors beolvasásával a robotok akár a késésben lévő, vagy eltévedt utazókat is el tudják kísérni, hogy még időben elérjék a megfelelő beszállókaput.

A takarítórobotok egyesítik magukban amár jól ismer LG HOM-BOT robotpor-szívók erőteljes tisztítási teljesítményét, autonóm navigációs rendszerét és az akadály-kikerülő képességeket, így közterületen is bevethetők. Ezek a robotok felderítik a leggyakoribb takarítást igénylő helyeket, elhelyezkedésüket adat-bázisban tárolják el és kiszámolják a hozzájuk vezető legrövidebb utat.

A repülőtéri robotok bemutatásával az LG azon kezdeményezését mutatja be, amelynek lényege, hogy az üzleti növekedésének jövőbeli motorjává fejlesz-tené fel kereskedelmi robot üzletágát. Jelenleg a vállalat robotüzletága két szektorból áll, az otthoni és a kereskedelmi részlegből. Az otthoni eszközök közé tartozik a HOM-BOT robotporszívó és az új Hub Robot, míg a kereskedel-mi üzletág az olyan, különleges tervezésű robotokból áll, amelyek a reptere-ken, szállodákban, bankokban és más, közösségi használatú terekben nyújta-nak szolgáltatásokat.

„Az LG elkötelezett amellett, hogy folyamatosan fejlessze robottechnológiát, beleértve a navigációs, hangfelismerő és természetes nyelvfeldolgozási rend-szereket, valamint a DeepThinQ megoldást” — mondta Song Dae-hyun, az LG Electronics háztartási gép és légkondicionáló üzletágának elnöke. „Az ilyen és ehhez hasonló erőfeszítések és innovációk viszi előre az LG-t a negyedik ipari forradalom idején.”

(Forrás:telekomesit.hu / Fotó: LG)