2016 nyarán eddig közel 10 ezren vásárolták mobiltelefonos alkalmazással a fesztiválbelépőjüket. A Sziget után a Balaton Soundot és a VOLT Fesztivált keresték a legtöbben.
Az átlagos okostelefonos vásárló a TOP 3 fesztivált részesíti előnyben, 2 belépőt, vagy bérletet vesz, és nem gondolkozik túlzottan előre: a VOLT esetében 8, a Balaton Soundra pedig 3 nappal az adott nap előtt vásárolja meg a jegyet. A Sziget teltházas hírei miatt, akik eddig ide vettek jegyet, 12 nappal terveztek előre. Ezt a számot még jelentősen módosítják majd a következő napok, a szakértők szerint komoly „utolsó pillanatos” jegyvásárlási-roham várható.
Azok, akik a mobilfizetést választották egyértelműen a napijegyeket részesítik előnyben, a VOLT Fesztiválon minden eladott bérletre 9 jegy jutott, míg a Sound esetében ez a szám 47 volt. A Sziget utáni fesztiváloknál viszont egyelőre még a bérlet a nyerő, jelentős többség azt vette meg előre.
„A magyarországi mobilfizetés elterjedésében ez az eredmény egy fontos mérföldkő. Amikor azt számoljuk össze, hogy hányan parkolnak, rendelnek ételt, vagy vásárolnak belépőt mobilalkalmazással ma, akkor már igazi nagyságrendekről beszélünk. A növekedés állandó, idén a VOLT Fesztiválra 2 ezren vettek mobillal jegyet a látogatók, a Balaton Soundra már közel 3 ezren, a Szigetre pedig csak eddig közel 4 ezren vásároltak így” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
Idén a Sziget Fesztivál hátralévő napjai mellett, a B My LAKE és a Strand Fesztiválra vehetnek még kedvezményes belépőt a fesztiválozók a Simple alkalmazással.
NOGUCHI PORTER NOVELLI/telekomesit.hu/freeimages.com