A Machina Research a mobil távközlési vállalatoknak a dolgok internete (IoT) speciális informatikai igényeit kielégítő szolgáltatásait évente rangsorolja felmérésében (Internet of Things Communications Service Provider Benchmarking 2016). A Vodafone elsőségét most egyebek mellett azzal indokolta, hogy az IoT-technológiára összpontosító stratégiájának köszönhetően a szolgáltatási infrastruktúrája globális, az IoT-termékek széles körét kínálja, és az üzletág növekedési üteme abszolút és relatív értelemben is messze megelőzte minden más nemzetközi jelentőségű távközlési szolgáltató 2015-ben elért eredményét.
A Vodafone által kiszolgált IoT-adatátviteli kapcsolatok száma tavaly 38 százalékkal nőtt a Machina Research kimutatása szerint, az összes távközlési szolgáltató között a legnagyobb mértékben.
A cég felmérése során tizenhét nemzetközi távközlési szolgáltatót vizsgált meg, ezek a következők: az AT&T, China Mobile, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, NTT Docomo, Orange, SingTel, Sprint/Softbank, Tele2, Telefónica, Telekom Austria M2M, Telenor, Telia Company, Telstra, Verizon és a Vodafone. A tanulmány a fent nevezett vállalatok eredményei alapján készült, ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az IoT távközlési üzletágban folyamatos erőfeszítéseket kell tenni a technológia fejlesztésére és a beruházások növelésére.
Elért eredményeinek és a technológiai fejlesztés mellett tett elkötelezettségének köszönhetően azonban a Vodafone méltán számíthat a jövőben is arra, hogy bekerül a multinacionális vállalatok IoT-távközlési tendereinek utolsó válogatási körébe - állapítja meg a Machina Research tanulmánya.
(Forrás:telekomesit.hu, mti/Fotó: vodafone.com)