A közlemény szerint a Díjnet független e-számla-fizetési platformon az idén januártól június végéig 3,2 millió számlát rendeztek. A platformon keresztül 30,4 milliárd forint értékű számlát rendeztek az első félévben, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az esetek túlnyomó többsége bankkártyás tranzakció volt.
Az összesített adatokból kiderül, hogy a szolgáltatók a tavalyi első félévben 4,6, idén már 4,9 millió e-számlát küldtek meg a regisztrált felhasználóknak. Egy év alatt a regisztrált felhasználók száma mintegy 10 százalékkal nőtt, már mintegy 700 ezer ügyfele van a társaságnak. A platform 30 cég számláit és számlafizetését kezeli, országos és regionális szolgáltatókét egyaránt.
A rezsidíjak mellett lehetőség van internet-, kábeltévé- és telefonszámlák, valamint távfelügyeleti és biztosítási díjak kiegyenlítésére, tavaly november óta pedig már adományozásra is.
A közleményben kiemelték, az MNB adatai alapján az e-számlafizetés aránya öt év alatt megduplázódott Magyarországon. Ugyanakkor még mindig jelentős a lemaradás az uniós átlaghoz képest, ahol az elektronikus számlakiegyenlítés aránya eléri a 70 százalékot.
Az elmúlt tizenegy évben a rendszeren keresztül több mint 50 millió darab számlát mutattak be, ebből csak tavaly 9,2 milliót, amelyből 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.
A Takarék Csoport és a Magyar Posta közös tulajdonában álló társaság nettó értékesítési árbevétele 2018-ban 845 millió forint volt, adózott eredménye pedig 181 millió forint.
(Forrás:telekomesit.hu/Fotó:mti,pixabay)