A második negyedévben 38,7 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon a leválasztható billentyűzetű hibrid gépeket is beleértve, ami 12,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat hétfőn közzétett jelentéséből.
A negyedévben értékesített táblagépek túlnyomó részén, 65 százaléka, mint rendesen, most is Android operácós rendszer futott. Az értékesítési rangsorban a második, 26 százalékkal az iOS operációs rendszer állt, a fennmaradó részt pedig a Windows szerezte meg.
Az Android annak ellenére, hogy hagyományosan vezeti a listát, az üzleti célra alkalmas táblagépek felé forduló piaci érdeklődés miatt fokról fokra feladja részesedését a Windows operációs rendszer javára. Ugyanez az oka annak is, hogy az értékesített táblagépeken belül rohamosan növekszik a leválasztható billentyűzetes hibrid gépek aránya - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC mobileszköz-piaci elemzője.
Elmondta: az Android jelenleg nehezen tud versenyezni az iOS és Windows hibrid gépekkel, de izgalmas 12-18 hónap elé nézünk ebből a szempontból, mivel a Google is hamarosan bemutatja az Android multi-tasking alkalmazásokat támogató új verzióját.
A gyártók rangsorában az Apple vezeti a táblagéppiacot. A második negyedévben az Apple 10 millió táblagépet értékesített az egy évvel korábbi 11 millió után, részesedése azonban így is 25,8 százalékra emelkedett 24,9 százalékról.
A rangsorban második Samsung eladásai 6 millióra csökkentek 8 millióról, piaci részesedése pedig 15,6 százalékra csökkent 18,2 százalékról.
A Lenovo az idei második negyedévben is a tavalyival megegyező 2,5 millió táblagépet értékesített, ami az idén 6,6 százalék piaci részesedéshez volt elegendő 5,6 százalék után.
A Huawei 71,0 százalékkal 2,2 millióra növelte táblagépeladásait 1,3 millióról. Piaci részesedése így 5,6 százalékra emelkedett 2,9 százalékról.
Az amazon.com 1,6 millió táblagépet értékesített, 1208,9 százalékkal többet a 2015 második negyedévi 0,1 milliónál. Piaci részesedését 4,0 százalékra növelte 0,3 százalékról.
Az összes többi gyártó 16,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, kevesebbet a tavalyi 21,3 milliónál. Piaci részesedésük 42,4 százalékra csökkent 48,2 millióról.
telekomesit.hu/IDC/mti/FreeImages