- Nem is változásról beszélnék, szinte kicserélődött a piac. Gondolj bele: amikor kezdtük, nem volt Facebook, nem volt Google, sem a programozott módszerek, a CT-alapú vásárlás sem működött még. A piac annak a lázában égett, hogy milyen vicces kreatívokat lehet készíteni. Láttam egyszer egy olyan reklámot - megmaradt bennem, mert akkor sem tetszett - ami nagyjából arról szólt, hogy egy fénymásoló gép elúszott a képernyő alján. Szóval innen indultunk tizenöt éve.
- Az ADDICT miképpen követte le ezt a folyamatot?
- Azt hiszem, hogy nekünk nagyon jól jöttek össze a dolgok. A multik akkor is a piacon voltak, s egy induló magyar ügynökségnek fel kellett mutatni valamit mellettük, valamit, amiben azt mondhatta a cég, hogy "ebben jobb vagyok, velem érdemesebb dolgozni". Amikor indultunk, már akkor a performance marketinggel foglalkozunk, igaz, akkoriban még nem így hívták. Az első ügyfelünk az AEGON Biztosító volt s nekik már olyan kampányt csináltunk, amiben garanciát vállaltunk a regisztrálók számára. Tulajdonképpen a performance marketing - ez a gondolkodásmód - hozta be és rakta a helyükre az új dolgokat. Amikor 2007 környékén a Google behozta a CT-alapú árazási modelljét, mi láttuk, hogy olcsóbban, célzottabban lehet majd vásárolni, mint a hagyományos médiumok esetében. Rögtön rácsaptunk a lehetőségre. Tehát ez a gondolatiság vezet bennünket: nekünk mindig többet kell adnunk, rugalmasabbnak kell lennünk, mint egy nagy ügynökség. Az új lehetőségeket mindig beépítettük a folyamatainkba. Kicsit olyanok voltunk, mint a szörfös, aki feláll a hullám tetejére s majd a hullám emeli őt.
- S gondolom, pontosan így gondolkodtok manapság is.
- Csak így lehet mert továbbra is multinacionális ügynökségekkel versenyzünk.
A teljes cikk a digitalhungary.hu-n olvasható.
(Forrás:telekomesit.hu, digitalhungary.hu / Fotó:pinterest)